Działanie herbaty na organizm

Zrzucanie kilogramów wymaga od nas wielkiego zaparcia i wyrzeczeń, na które czasami nie jesteśmy gotowi. Musimy też zazwyczaj wylewać siódme poty na siłowni, gnieść się w obcisłych jeansach i dyszeć przez całą godzinę. Czasami instruktor fitness krzyczy na nas, że stoimy miejscu i od pięciu minut się nie ruszamy. Na nic nasze tłumaczenia, że serca nam zaraz wyskoczy z piersi, nie damy rady złapać tchu. Wystarczająco daliśmy sobie w kość podczas tego treningu, myślimy, że zasługujemy na kubeł lodów po powrocie. Jest to jednak błędne myślenie, wszystkie kalorie, które udało nam się spalić możemy łatwo zyskać ponownie, właśnie poprzez zjedzenie lodów. Dlatego należy dokładnie przemyśleć nasz plan, zapoznać się z najczęstszymi błędami, które popełniamy podczas procesu zrzucania wagi. Na pewno powinniśmy wyznaczyć sobie w każdym tygodniu trzy dni na ćwiczenia. Każde ćwiczenie powinno zajmować nam nie mniej niż trzydzieści minut. Powyżej tego czasu spalimy więcej kalorii, ale łatwo możemy się zrazić do wysiłku fizycznego, lepiej założyć sobie, że na początku ćwiczymy nie więcej, jak trzydzieści minut, po tym czasie staramy się rozciągnąć oraz złapać oddech. Rozciąganie jest niezwykle ważne, należy zawsze o nim pamiętać ponieważ zapobiega ono uszkodzeniom mięśni i zakwasom.
Co jeszcze możesz zrobić dla siebie podczas odchudzania?
Przede wszystkim zacznij się racjonalnie odżywiać, nie ma nic gorszego niż głodówka, wyjaławia ona organizm i powoduje, że stajemy się pozbawieni witamin oraz soli mineralnych, znacznie korzystniejsze dla nas jest racjonalne odżywianie się. Racjonalny posiłek to taki, który jest pełnowartościowy, zawiera komplet witamin, składników odżywczych i soli mineralnych. Najwięcej powinniśmy mieć na talerzu warzyw, następnie tłuszczu, białka a najmniej węglowodanów. Już od dłuższego czasu wiadomo, że cukry proste szkodzą nam, powodują zaburzenia w wytwarzaniu insuliny oraz wpływają na powstawanie chorób układu pokarmowego oraz krążenia. Dietę możemy wzmocnić za pomocą ziół. Koniecznie należy zapoznać się z tym co świat roślin ma nam do zaoferowania, zwracajmy uwagę na rośliny, które podkręcają nasz metabolizm, powodują, że tkanka tłuszczowa jest szybciej transportowana do komórek, które ją metabolizują. Czerwona herbata na odchudzanie może działać cuda, ma wiele garbników, terpenów oraz flawonoidów, które wpływają na nasz organizm bardzo pozytywnie. Garbniki powodują, że nasz układ krążenia działa sprawniej, szybciej transportowany jest tlen. Flawonoidy to doskonałe przeciwutleniacze, które odpowiadają za redukcję wolnych rodników. Wolne rodniki odpowiadają za stany zapalne w naszym organizmie, za powstawanie różnych schorzeń oraz za mutowanie się komórek. Młody organizm sam sobie radzi z wolnymi rodnikami, niestety, ale wraz z wiekiem tracimy taką zdolność i stajemy się bardziej narażeni na niebezpieczeństwo. Przeciwutleniacze są bardzo potrzebne, powodują, że zyskujemy odporność na stres oksydacyjny i stajemy się zdrowsi i młodsi. Czerwona herbata jest zatem bardzo bogatym źródłem antyoksydantów, więc niech nas nie zrazi jej cierpki i ziemisty smak. Dla osób, które nie mogą sobie poradzić z tymi odczuciami proponuje się zieloną herbatę. Jest ona tak samo dobra jak czerwona, ale ma nieco łagodniejszy smak. Yerba mate też ma wiele pozytywów, jednym z nich jest ograniczanie apetytu, zwłaszcza przestajemy mieć ochotę na słodkie przekąski. Yerba mate pije się specyficznie, zazwyczaj kupujemy liście, które wsypujemy do specjalnego naczynka, wkładamy tam rurkę i przez tę rurkę wypijamy napar. Jeśli trochę upijemy to dolewamy nadal wody, robimy to do tego momentu, aż napar straci swój smak. Ten gatunek herbaty popularny jest bardzo w Ameryce Południowej, gdzie pije się go bardzo dużo. Osoby lubujące się w tej herbacie cenią ją za energię, którą im daje. Chwalą się jasnością umysłu i chęcią do działania. Podobne właściwości ma też czarna herbata, niektórzy jednak narzekają, że za bardzo pobudza. Zielona herbata natomiast ceniona jest za wyciszenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *