Bieganie lekiem na tłuszcz

Odchudzanie stało się w dzisiejszych czasach nie tylko metodą na zdobycie pięknej i zdrowej sylwetki, ale zostało sposobem na życie, czymś bez czego wiele osób nie jest już w stanie normalnie funkcjonować. Wiele osób, zwłaszcza kobiet, znajduje się na permanentnej diecie, gdzie zmieniają się tylko nazwy i proporcje podawanych potraw. Nie są one jednak w stanie zrozumieć lub z lenistwa nie dopuszczają do siebie takiej myśli, że samo bycie na diecie może wpędzić je tylko w depresję i ogólnie zły nastrój. Musimy przecież ciągle sobie coś odmawiać i poświęcać dla wagi, która często nie chce już spadać.

Nawet najlepsza dieta, jeśli nie będzie podparta odpowiednio intensywną aktywnością fizyczną nie przyniesie pożądanego skutku. Bieganie na odchudzanie jest jedną z najlepszych aktywności, jakie kiedykolwiek człowiek wymyślił. Przewagą biegania nad innymi sportami jest jego uniwersalność i powszechność stosowania, bo biegać można wszędzie i o każdej porze, oczywiście dbając przy okazji o nasze bezpieczeństwo. Jest to sport dla każdego, bez względu na wiek i początkową wagę ciała, z uwzględnieniem tylko różnicy z intensywnością i długością biegu. Bieganie posiada jeszcze jedną zaletę, która w procesie odchudzania jest bardzo ważna, a mianowicie przy rozpoczynaniu naszej przygody z tym sportem nie wymaga on od nas inwestowania w drogi sprzęt czy ubiór. Jedyną ważną częścią garderoby są buty, na które i tak nie warto na samym początku dużo wydawać. Kiedy złapiemy biegowego bakcyla, wtedy oczywiście znajdzie się potrzeba na kupowanie różnych, droższych gadżetów, przydatnych przy bieganiu.

Aby dana aktywność sportowa, jaką na przykład jest bieganie na odchudzanie miała największy wpływ, należy ją uprawiać systematycznie i odpowiednio długo. Długość treningu powinna uwzględniać fizjologię człowieka, gdzie dokładnie zbadano, że ciało podczas treningu zaczyna spalać najwięcej tłuszczu po minimum 20 minutach. Jednocześnie im więcej minut biegamy dłużej niż nasze 20 minut tym lepiej dla naszego odchudzania. Ważne jest również, aby podczas biegu utrzymać odpowiedniego tętno, czyli takie, które pozwoli nam podczas biegu rozmawiać z kolegą lub koleżanką. Trening tlenowy, o którym mowa, to trwający dłużej wysiłek, o stałej intensywności na poziomie 50-80% naszego tętna maksymalnego. Skuteczne bieganie na odchudzanie jest tylko wtedy, kiedy nie przekraczamy podanego poziomu tętna, ponieważ wtedy organizm odcina dopływ tlenu do organizmu i nie spala już w ogóle tłuszczu. Ćwiczenie z niższą aktywnością serca powoduje, że ciało się nie rozgrzewa i nie potrzebuje na tyle energii, aby musiało je pozyskiwać ze spalania zmagazynowanego w boczkach tłuszczu.

Każdy może biegać, po odpowiedni rozruszaniu naszego ciała i przygotowaniu go do bardziej intensywnych treningów. Dlatego pierwsze wybieganie powinno być zbliżone bardziej do chodu niż do biegu, może być również przeplatanką biegu i chodu, aby organizm mógł odpocząć po wielkim dla niego, dotąd niespotykanym, wysiłku. Największym błędem, jaki popełniają osoby odchudzające się poprzez bieganie to, że od samego początku lecą przed siebie, ścigają się sami ze sobą, dostając prawie natychmiast zadyszki. Takie osoby po pierwsze nie przebiegną dłuższego dystansu, który pozwoli ich organizmowi na rozpoczęcie spalania tłuszczu, ale również wysokie tętno, z racji dużej intensywności treningu, odcina tlen niezbędny do spalania tłuszczu. Słyszymy później od takich osób, że w ich przypadku bieganie na odchudzanie się nie sprawdziło. Należy tylko sprawdzić jak trenowali i czy trening biegowy był dobrze przeprowadzony i co spowodowało, że był nieskuteczny. Powiązanie biegania z odpowiednią dietą, która nie wyczerpuje, ale dostarcza wszystkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu jest najlepszym i najszybszym sposobem na zrzucenie wagi, co doskonale można zaobserwować podczas maratonów, widząc tam głównie szczupłych, a wręcz chudych ludzi, ze śladowymi ilościami tłuszczu pod skórą, pomimo zwiększonej dawki zjadanych węglowodanów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *