Białko serwatkowe a odchudzanie

Białko serwatkowe to ekologiczny oraz efektywny suplement budujący masę mięśniową. Zawiera komplet potrzebnych aminokwasów egzogennych, w tym leucynę, izoleucynę oraz walinę, jakie odgrywają podstawową funkcję w mechanizmach anabolicznych i regeneracyjnych po wysiłku.

Co to jest białko serwatkowe?
Białko serwatkowe to proteina występująca w nabiale. Otrzymywane jest z serwatki, jaka jest artykułem ubocznym wykształconym podczas produkcji sera. Sama serwatka jest bardzo zdrowa, gdyż zawiera multum potrzebnych dla naszego organizmu elementów – jednakże niezwykle mało w niej białka, i o wiele więcej tłuszczu oraz laktozy. Właśnie dlatego naturalna serwatka poddawana jest wielu mechanizmom, aby uzyskać białko serwatkowe.

Wpierw serwatka poddawana jest ultrafiltracji, i potem podlega starciu – więc suszeniu rozpryskowemu. Wszystko po to, aby oderwać białko, i pozbyć się tłuszczu i laktozy. Do tak uzyskanego, startego białka dodawane są czasem rozmaitego typu zapachy, lub także substancje oddziałujące na odcień i smak. Ich celem jest uatrakcyjnienie białka oraz uczynienie go lepszym.

Białko serwatkowe a odchudzanie
Białko jest potrzebnym elementem budulcowym w organizmie człowieka. Pomaga w osiągnięciu idealnej muskulatury oraz wspiera odnowę po ciężkim treningu, podnosi także przemianę materii, co pozwoli na skuteczniejsze wypalanie tłuszczu bez zagrożenia spadków mięśniowych. Zalecane na diecie redukcyjnej. Należy jednakże pamiętać, iż białko dostarczane jest także z produktów spożywczych, więc także, gdy nie bierzesz udziału w zawodach, nie jesteś sportowcem, i zależy Ci tylko na utrzymaniu czy osiągnięciu idealnej figury suplementacja białkiem nie jest niezbędna. Przy prawidłowo zbilansowanej diecie jesteś w stanie uzyskać upragniony rezultat bez suplementów. Badania przedstawiają, iż białko serwatki wydaje się oddziaływać zarówno na grelinę, jak również leptynę, dwa hormony, jakie pomagają regulować apetyt. Leptyna oddziałuje przede wszystkim na bilans energetyczny, jaki pomaga hamować przyjmowanie pokarmu, podczas kiedy grelina reguluje głód oraz odgrywa funkcję w inicjacji posiłku. Badania wskazują, iż u otyłych chorych poziom krążącej leptyny jest zazwyczaj zwiększany, podczas kiedy poziom greliny jest obniżany.

Dodaje energii
Białko serwatkowe zwiększa glikogen, jaki jest źródłem energii podczas ćwiczeń czy intensywnej aktywności oraz wspiera działanie leptyny, hormonu, jaki oddziałuje na bilans energetyczny. Ponadto, gdyż serwatka jest łatwo przyswajana oraz dostępna dla organizmu, jest szybko przekształcana w siłę oraz może naturalnie podnieść poziom energii. W badaniu z 2013 r. Opublikowanym w ”Journal of Sports Science and Medicine” stwierdzono, iż kobiety doświadczyły wzrostu współczynników efektywności, kiedy jadły białko serwatki po treningu oporowym. Wybrane z badanych parametrów u pań grających w koszykówkę obejmowały efektywność biegania, skoki w pionie oraz siłę mięśni.

Białko serwatkowe – efekty uboczne
Mimo wielu zalet leczniczych wynikających z białka serwatkowego, nie winno być ono jedzone przez osoby z nadwrażliwością na mleko czy nietolerancją laktozy, ponieważ może to spowodować wzdęcia, skurcze, gazy, przemęczenie, bóle głowy oraz nerwowość. Produkty serwatki zawierające syntetyczne słodziki, np. wybrane niedrogie izolaty mogą wywoływać dyskomfort, ponieważ są trudniejsze w trawieniu. Białko serwatkowe doskonałej klasy można ustalić jako produkt bezpieczny, należy jednakże pamiętać, żeby nie przewyższać jego rekomendowanej dobowej dawki, ponieważ nadmiar białka w diecie jest szkodliwy dla zdrowia.

Białko serwatkowe – dawkowanie
Po białko serwatkowe najlepiej sięgać po wyczerpującym treningu, żeby pomóc mięśniom odtworzyć się po intensywnym treningu. To również doskonała przekąska, jaką można dołączyć do musli, lub porannej owsianki oraz w tenże sposób zagwarantować sobie energię i siłę na rozpoczęcie dnia.

Dawkowanie zależy od diety, jaką wykorzystuje się podczas treningu – gdy ktoś przyjmuje białko pod różnymi postaciami, nie winien przesadzać ze spożywaniem białka serwatkowego oraz odwrotnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *